Gebruikers

Hoe maak je gebruikers aan in Keeo.

Keeo kan op 2 verschillende manieren gebruikt worden: via het ouderportaal of als persoon die een of meerdere sectie(s) beheert.

Als individueel lid kan je Keeo gebruiken via het Ouderportaal. Via dit portaal heb je toegang tot je eigen gegevens.

Als leider heb je toegang tot 1 of meerdere secties. In onderstaande tabel zie je een algemene vergelijking tussen beide.

Accounts aanmaken

Afhankelijk van welk soort account je wil aanmaken, moet je iets een iets andere werkwijze volgen.

Een of meerdere personen uitnodigen voor het ouderportaal

Voer deze stappen uit wanneer je iemand toegang wil geven tot het ouderportaal. Je doet dit wanneer je ouders (of leden) zelf gegevens wil laten wijzigen. Via het ouderportaal kunnen ouders hun kinderen ook inschrijven voor kampen.

Je kan per lid 3 personen toegang geven: het lid zelf, ouder/voogd 1 en ouder/voogd 2. Zorg er voor dat de e-mailadressen voor deze personen correct ingevuld zijn.

  1. Selecteer de leden (of het lid) waarvoor je toegang wil verlenen.

  2. Kies 'E-mail verzenden'

  3. Controleer de e-mailadressen naar wie je de uitnodiging wil verzenden. Verwijder adressen van personen die je geen toegang wil verlenen (bijv. het lid zelf of personen die al toegang hebben).

  4. Kies in het berichtveld voor 'Speciale inhoud / Mail Merge'

  5. Kies in de keuzelijst 'Uitnodigen voor Ouderportaal'

  6. Het tekstveld zal gevuld worden met de uitnodiging

  7. Verstuur de e-mail

De link die aangemaakt wordt is uniek voor het lid. Stuur de link niet door naar andere personen. Deze krijgen zo ook toegang tot het lid!

Een leider toegang geven

Je kan leiding in je eenheid toegang geven tot de secties die je hebt binnen je eenheid. Je kan zo je leiding de leden van hun eigen tak laten bekijken. Je kan enkel personen toegang geven tot een sectie wanneer ze lid zijn van de 'Leiding' sectie.

Lees eerst de artikels over secties om de werking van secties goed te begrijpen.

  1. Ga naar Instellingen -> Sectieinstellingen -> Leiderstoegang

  2. Klik bovenaan op Nieuwe gebruiker toevoegen

  3. Geef het e-mailadres in van de leider die je toegang wil geven tot de sectie. Dit moet hetzelfde e-mailadres zijn dat ingevuld staat in de persoonlijke gegevens van de leider (in de Leiding sectie).

  4. De leider zal een uitnodiging krijgen om een account aan te maken indien hij/zij nog geen account heeft. Indien de leider al een account heeft zal die direct toegang hebben

  5. Pas in de lijst de correcte rechten toe per persoon.

Geef leiders enkel toegang tot secties die ze moeten kunnen beheren. Het is niet aan te raden om bijvoorbeeld alle leiding toegang te geven tot de 'Leiding' sectie omdat ze anders de gegevens van alle leiding kunnen beheren.

Last updated